Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
HomeSearchLatest imagesRegisterLog in
Latest topics
» Form Nasıl Doğru Doldurulur
Zekayı Acıklayan Kurumlar Emptyby EbruSam Mon Feb 15, 2010 12:23 pm

» Form Nasıl Dogru Doldurulur
Zekayı Acıklayan Kurumlar Emptyby EbruSam Mon Feb 15, 2010 12:21 pm

» Form Nasıl Doğru Doldurulur
Zekayı Acıklayan Kurumlar Emptyby EbruSam Mon Feb 15, 2010 12:21 pm

» Form nasıl doğru doldurulur ?
Zekayı Acıklayan Kurumlar Emptyby EbruSam Mon Feb 15, 2010 12:16 pm

» Ebru Sammı Beren Saat Mi
Zekayı Acıklayan Kurumlar Emptyby Sea Star Mon Feb 15, 2010 12:15 pm

» Iddaa Tahmin ve Yorum Programı
Zekayı Acıklayan Kurumlar Emptyby EbruSam Mon Feb 15, 2010 12:08 pm

» Haber Alarmı Haberi Getir 1.00.05
Zekayı Acıklayan Kurumlar Emptyby EbruSam Mon Feb 15, 2010 12:06 pm

» Matematik Robotu 1.0
Zekayı Acıklayan Kurumlar Emptyby EbruSam Mon Feb 15, 2010 12:05 pm

» Photoshopta Resmi Manzaraya Yerleştirme
Zekayı Acıklayan Kurumlar Emptyby EbruSam Mon Feb 15, 2010 12:02 pm

» Bayan avatarlar
Zekayı Acıklayan Kurumlar Emptyby EbruSam Mon Feb 15, 2010 12:01 pm


 

 Zekayı Acıklayan Kurumlar

Go down 
AuthorMessage
EbruSam
Yönetici
Yönetici
EbruSam


Cinsiyet Cinsiyet : Male
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 59
Rep Puanı Rep Puanı : 181
Teşekkür Puanı Teşekkür Puanı : 0
Kayit Tarihi Kayit Tarihi : 2010-02-07
Yaşınız Yaşınız : 44
İş/Hobileriniz İş/Hobileriniz : Web Tasarim

Zekayı Acıklayan Kurumlar Empty
PostSubject: Zekayı Acıklayan Kurumlar   Zekayı Acıklayan Kurumlar EmptyWed Feb 10, 2010 6:32 am

A-YAPISAL KURAMLAR:Zekanın nasıl bir yapıya sahip olduğunu açıklamaya çalışan kuramlara yapısal kuramlar denir.
1-TEK ETMEN KURAMI:
Bu kurama göre zekanın yapısı bir tek genel yetenekten oluşmuştur.
Bu genel yetenek:Terman’a göre,soyut düşünme yeteneği;Davis’e göre,problemleri çözme yeteneği;Stern’e göre ise,düşünme yeteneğinden yararlanarak yeni durumlara uyum sağlama yeteneğidir.
2-ÇİFT ETMEN KURAMI:
Spearman tarafından savunulan bu görüşe göre zihinsel güç,bir genel yetenek ile çok sayıda özel yeteneğin kullanılmasından oluşur.Spearmana göre genel yetenek soyut düşünebilme yeteneğidir.Soyut zeka düşünceler arasında bağlantı kurarak genellemeler yapar.Özel yetenekler ise spor,müzik,resim,imgeleme,betimleme gibi alanlarda kendini gösterir.
3-ÇOK ETMEN KURAMI:
Zekayı,pek çok etmenin biçimlendirdiğini savunan psikologların görüşüdür.Zekayı bir çok özel yeteneğin oluşturduğunu kabul ederler. Örneğin;Thorndike zekayı soyut,mekanik ve sosyal zeka olarak üç etmenle açıklamıştı. Thurstone’da ,zekayı çok sayıda yeteneğin karışımı olarak nitelendirir.
Thurstone’a göre zekayı biçimlendiren özel yetenekler şunlardır:
a)Sözel Anlayış;
Sözcükleri tanıma,sözel benzerlikleri bulma,okuduğunu anlama.
b)Sözel Akıcılık;Konuşurken ve yazarken uygun sözcük ve anlatmaları çabuk bulabilme.
c)Sayısal Etmen;Basit matematik işlemleri çabuk ve doğru yapabilme .
d)Mekan (uzay) ilişkilerini kavrayabilme;Nesnelerin uzaydaki durum ve değişimlerini kavrama.
e)Bellek;Geçmişte öğrenilen konularla,yeni durumlar arasında ilişki kurabilme,çağrışımlı düşünme.
f)Algısal Hız;Görsel olarak nesne ve olayların ayrıntılarını görebilme benzerlik ve farklılıklarını kavrama.
B-BİLGİ İŞLEMLEME KURAMI:
Bu kuram zihinsel gelişimi ve bu gelişim aşamalarında çocuğun neleri yapabileceğini açıklayan kuramdır.Jean Piaget’in geliştirdiği bu kuram,çocuğun zihinsel gelişimini dört aşamada inceler.
Piaget’a göre zihin dört evreden geçerek olgunluk düzeyine erişir.
1-Duyusal-devimsel evre:
çocuğun doğuştan gelen fiziksel refleksleri tanıyıp geliştirdiği dönemdir.
2-İşlem öncesi evre:
Yaklaşık 6-7 yaşına kadar süren bu evrede nesnelerle bunlara bağlı değişmeleri bütün olarak algılar.Bu dönemde nesneler sözcüklerle temsil edilmeye başlanır.Yani çocuk “masa” sözcüğünün masayı temsil ettiğini bilir.
3-İşlem evresi:
7-12 yaşlarına kadar süren bu evrede nesnelerle değişmeleri ayırt eder.Eşitlik,madde,hacim,alan,zaman,sayı kavramları kavranabilir.
4-Soyut (formel) işlemler evresi:
12 yaştan sonrası evredir.Birey artık soyut düşünebilir,sosyal ilişkileri kavrayabilir.Düşünme yeteneği düzenlilik kazanır.
Her iki kuram da zekayı farklı biçimde açıklar.Buna karşılık zeka kuramlarının tümünde ortak bir husus vardır.Bu da; zekanın gelişmiş bir beceriden çok,geliştirilebilecek bir kapasite (potansiyel) olduğudur.Ayrıca bu kuramlar zekanın biyolojik temelleri olduğu hususunda da birleşirler.
Bu durumda zeka; bireyin doğuştan sahip olduğu,kalıtımla kuşaktan kuşağa geçen ve merkez sinir sisteminin işlevlerini kapsayan deneyim,öğrenme ve çevreden kaynaklanan etkenlerle biçimlenen bir bileşimdir.
Zekanın sadece insana has olduğu kabul edilse de;yapılan bazı araştırmalar hayvanlarda da zekice davranışlara rastlandığını göstermiştir.Ancak hayvan davranışlarının çoğu içgüdüsel olduğundan zekadan ayrılır. Zeka öğrenme ve uyum gibi yeteneklerle yakından ilişkilidir.Örneğin kuşun yuva yapması içgüdüseldir.Eğer zeka-düşünme bu davranışta etkili olmuş olsaydı,değişen şartlara göre yuvanın da değişmesi gelişmesi gerekirdi.Bu nedenle hayvanların zekice davranışlarında zekanın etkin olduğu söylenemez.
Back to top Go down
http://ebrusamfan.forum.st
 
Zekayı Acıklayan Kurumlar
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Eglence Bölümü :: Zeka Bölümü-
Jump to: